DETERMINAN KEPUASAN PEDAGANG SEBAGAI NASABAH BRI

Main Article Content

Inayah Ayu Agung

Abstract

This study analyzes the factors that affect customer satisfaction. Customers will be satisfied if the bank is able to deliver the quality expected. The quality of service, price, product, promotion and the location is an important factor supporting the performance of BRI for the better. The purpose of this study was to analyze the influence of service, price, product, promotion, and location to the satisfaction of merchants who are customers of BRI Branch Unit Kemlagi Mojokerto. The independent variables consist of service, price, product, promotion, and location. The dependent variable is satisfaction. Using multiple regression analysis. Samples taken as many as 28 customers using quota sampling. Data collection techniques by distributing a questionnaire using Likert scale. The results showed that simultaneous service, price, product, promotion, and location of positive and significant impact on satisfaction. Partially service, price, product, promotion, and location of positive and significant impact on satisfaction. Variable service, price, product, promotion and location can be a determinant of customer satisfaction BRI.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Agung, I. A. (2016). DETERMINAN KEPUASAN PEDAGANG SEBAGAI NASABAH BRI. Jurnal Ekonomi Modernisasi, 12(1), 13–22. https://doi.org/10.21067/jem.v12i1.1173
Section
Articles

References

Ahmed, S. & Rahman, Md.H. (2015). The Effects of Marketing Mix on Consumer Satisfaction: A Literature Review from Islamic Perspectives. Turkish Journal of Islamic Economics, 2(1), 17-30.
Bailia, J.F.T., Soegoto, A.S. & Loindong, S.S.R. (2014). Pengaruh Produk, Harga dan Lokasi terhadap Kepuasan Konsumen pada Warung-Warung Makan Lamongan di Kota Manado. Jurnal EMBA, 2(3), 1768-1780.
Endarwita. (2013). Pengaruh Kualitas Produk dan Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan dan Loyalitas Nasabah Tabungan Bank BRI Cabang Simpang Empat. E-Jurnal Apresiasi Ekonomi, 1(3), 167-180.
Gunawan, W.T. (2013). Bauran Pemasaran dan Kualitas Pelayanan Pengaruhnya terhadap Kepuasan Pelanggan pada Texas Chicken Manado. Jurnal EMBA, 1(4), 2049-2058.

Gulla, R., Oroh, S.G. & Roring, F. (2015). Analisis Harga, Promosi, dan Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan Konsumen pada Hotel Manado Grace INN. Jurnal EMBA, 3(1), 1313-1322.
Hidayat, R. (2009). Pengaruh Kualitas Layanan, Kualitas Produk dan Nilai Nasabah terhadap Kepuasan dan Loyalitas Nasabah Bank Mandiri. Jurnal Manajemen dan Kewirausahaan, 11(2), 59-72.
Haryanto, R.A. (2013). Strategi Promosi, Kualitas Produk, Kualitas Layanan terhadap Pelanggan pada Restoran MCDonald’s Manado. Jurnal EMBA, 1(4), 1465-1473.
Hermawan, H. (2015). Analisis Pengaruh Bauran Pemasaran terhadap Keputusan, Kepuasan dan Loyalitas Konsumen dalam Pembelian Roti Ceria di Jember. Jurnal Manajemen dan Bisnis Indonesia, 1(2), 143-161.
Ismail, R. (2014). Pengaruh Kualitas Layanan, Kualitas Produk dan Kepuasan Nasabah Sebagai Prediktor dalam Meningkatkan Loyalitas Nasabah. Jurnal Organisasi dan Manajemen, 10(2), 176-196.
Johannes., Raf, M. & Lukman, M. (2009). Analisis Kepuasan Nasabah Prioritas Berdasarkan Bauran Pemasaran (Kasus pada PT. Bank Central Asia Tbk Kantor Cabang Utama Jambi). Jurnal Manajemen Pemasaran Modern, 1(1), 35-45.
Kusumawati, A. (2011). Analisis Pengaruh Experiential Marketing terhadap Kepuasan dan Loyalitas Pelanggan: Kasus Hypermart Malang Town Square (Matos). Jurnal Manajemen Pemasaran Modern, 3(1), 75-86.
Khan, M.M. (2014). Impact of Service Quality on Customer Satisfaction and Customer Loyalty: Evidence from Banking Sector. Pakistan Journal of Commerce and Social Sciences, 8(2), 331-354.
Mulyono, B.H., Yoestini., Nugraheni, R. & Kamal, M. (2007). Analisis Pengaruh Kualitas Produk dan Kualitas Layanan terhadap Kepuasan Konsumen (Studi Kasus pada Perumahan Puri Mediterania Semarang). Jurnal Studi Manajemen & Organisasi, 4(2), 91-100.
Niharika. (2015). Effect of Marketing Mix on Customer Satisfaction. International Journal of Science, Technology & Management, 4(1), 73-81.
Sriwidodo, U. & Indriastuti. (2010). Pengaruh Dimensi Kualitas Pelayanan Jasa terhadap Kepuasan Nasabah. Jurnal Ekonomi dan Kewirausahaan, 10(2), 164-173.
Tjiptono, F. (2007). Manajemen Penjualan Produk. Yogyakarta: Kanisius.
Tjiptono, F. (2008). Strategi Pemasaran 3th ed. Yogyakarta: Andy.
Taher, T.H. (2013). Pengaruh Bauran Pemasaran terhadap Kepuasan Layanan Jasa Pendidikan di Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi (STIE) Palangkaraya. Jurnal Sains Manajemen, 2(2), 1-11.
Kotler, P. & Amstrong. G. (2008). Prinsip-Prinsip Pemasaran 12th ed. Jakarta: Erlangga.
Lumintang, M.C. (2013). Promosi dan Customer Relationship Management Pengaruhnya terhadap Kepuasan Nasabah pada PT Bank Tabungan Negara (PERSERO) Cabang Manado. Jurnal EMBA, 1(4), 133-1041.
Wijayaningratri, C.S. & Budiyanto. (2015). Pengaruh Fasilitas, Lokasi, dan Pelayanan terhadap Kepuasan Nasabah Bank Mega Syariah Walikukun. Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen, 4(4), 1-16.
Zain, T. (2013). Pengaruh Kualitas Layanan dan Promosi terhadap Kepuasan dan Loyalitas Pelanggan Speedy Instan. Jurnal Ekonomi Akuntansi dan Manajemen, 12(1), 104:114.