Factors determine the decision to become a customer in a sharia bank
Main Article Content
Abstract
This study aims to determine the influence of the factors that determine the decision to become a customer in a sharia bank. Respondents in this study are customers who use Islamic banking products amounting to 50 people in the branch office of Bank Syariah Mandiri Kepanjen. Data collection techniques using questionnaires and analysis techniques using multiple regression. The results show that location, service, religiosity, Islamic economy and social behavior have a positive influence on the decision to become customers of sharia banks, while knowledge factors do not lead to the decision to become customers in Islamic banks.
Article Details
How to Cite
Ubaidi, A. (2017). Factors determine the decision to become a customer in a sharia bank. MBR (Management and Business Review), 1(1), 48–53. https://doi.org/10.21067/mbr.v1i1.2129
Section
Articles
References
Ancok, D., & Suroso, F. N. (2010). Psikologi Islami, Solusi Islam Atas Problem Psikologi. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Fauzi, Y. (2010). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Nasabah Menabung di Perbankan Syariah (Kasus Pada Bank BNI Syariah Kantor Cabang Yogyakarta). .
Gerungan, W. A. (1978). Psikologi Sosial, . Bandung: PT. Al-Maarif.
Hastuti, T. (2013). Kualitas Pelayanan dan Pola Bagi Hasil terhadap Kepuasan Nasabah Penyimpan pada Bank Syariah. Jurnal Manajemen dan Akuntansi, 2(1), 58-69.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2012). Principles of Marketing. Pennsylvania Prentice Hall.
Maski, G. (2010). Analisis Keputusan Nasabah Menabung: Pendekatan Komponen dan Model Logistik Studi pada Bank Syariah di Malang. Journal of Indonesian Applied Economics, 4(1), 43-57.
Ratminto, & Winarsih, A. S. (2009). Manajemen Pelayanan: Pengembangan Model Konseptual, Penerapan Citizen’s Charter dan Standar Pelayanan Minimal. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Tyas , R. R., & Setiawan, A. (2012). Pengaruh Lokasi dan Kualitas Pelayanan terhadap Keputusan Nasabah untuk Menabung di BMT Sumber Mulia Tuntang. Jurnal Muqtasid, 3(2), 277-297.
Fauzi, Y. (2010). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Nasabah Menabung di Perbankan Syariah (Kasus Pada Bank BNI Syariah Kantor Cabang Yogyakarta). .
Gerungan, W. A. (1978). Psikologi Sosial, . Bandung: PT. Al-Maarif.
Hastuti, T. (2013). Kualitas Pelayanan dan Pola Bagi Hasil terhadap Kepuasan Nasabah Penyimpan pada Bank Syariah. Jurnal Manajemen dan Akuntansi, 2(1), 58-69.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2012). Principles of Marketing. Pennsylvania Prentice Hall.
Maski, G. (2010). Analisis Keputusan Nasabah Menabung: Pendekatan Komponen dan Model Logistik Studi pada Bank Syariah di Malang. Journal of Indonesian Applied Economics, 4(1), 43-57.
Ratminto, & Winarsih, A. S. (2009). Manajemen Pelayanan: Pengembangan Model Konseptual, Penerapan Citizen’s Charter dan Standar Pelayanan Minimal. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Tyas , R. R., & Setiawan, A. (2012). Pengaruh Lokasi dan Kualitas Pelayanan terhadap Keputusan Nasabah untuk Menabung di BMT Sumber Mulia Tuntang. Jurnal Muqtasid, 3(2), 277-297.